Bronzové opálení? Nezapomeňte myslet i na zdraví!

Bronzové opálení? Nezapomeňte myslet i na zdraví!

Tipy na zdravou bronzovou pokožku

Způsobů, jak docílit krásného a přirozeného opálení je dnes opravdu mnoho. Ne každý má možnost vyrazit v zimních měsících na exotickou dovolenou, ovšem mnoho z nás je rádo, když zrovna nevypadáme, jak kdybychom šéfovali nějaké vápence, souhlasíte? Sluníčko, samoopalovací krémy, solárium, samoopalovací nástřik - to vše jsou nejčastější způsoby, které nám pomáhají docílit krásného opálení. A protože opékat se do solária se vám pravděpodobně během třicetistupňových veder chtít nebude, podíváme se dnes na další osvědčené metody opalování.

Dobijte si energii na slunci

Vůbec nejpříjemnější způsob opalování představuje slunce. Když se na chvilku zamyslím, už se vidím na nějaké slunné pláži s vůni kokosu a slunečními paprsky odrážejícími se od mořské hladiny. Ale zase zpět do reality. Slunce má dostatečnou sílu i u nás, navíc nás dobíjí nejen energií, ale taktéž je přírodním zdrojem vitamínu D. A to i když se nám občas zdá, že téměř nesvítí. Denní dávku vitamínu D do sebe získáme již po 15 až 45 minutách slunění. Lidé se světlou kůži jej však získávají podstatně rychleji než lidé s tmavší barvou pokožky. Kromě vitamínu D a krásného opálení nás však slunce může i pěkně pozlobit.

Proto se mu vyhýbejte především v domě od 11:00 do 16:00 hodin, kdy má největší intenzitu. Během pobytu na slunci taktéž nezapomeňte na řádné doplňování tekutin. Ideální je samozřejmě obyčejná voda. Abyste se však nespálili a zároveň si uchovali opálení co nejdéle, nezapomeňte ani na ochranu v podobě opalovacích krémů a olejů. Pro ty z vás, kteří mají rádi vyloženě přírodní produkty, vyzkoušejte olej z karotkových semínek, jehož UV faktor se pohybuje mezi 30 až 50. Podobně je na tom i olej z malinových semínek. Mezi mé oblíbené ovšem patří i kokosový olej, jehož UV faktor je přibližně 8. Jakmile s opalováním skončíte, nezapomeňte pokožce dodat potřebnou hydrataci, a to v podobě vašeho oblíbeného tělového krému či oleje. Spálení od sluníčka můžete taktéž předejít konzumací takzvaných zelených potravin, které obsahují chlorofyl. Mezi zelené potraviny patří například chlorella, spirulina, listová zelenina nebo mladý ječmen. Ještě než vyrazíte na koupaliště, nezapomeňte si umíchat svěží zelené smoothie.

Zdravé opálení raz dva

Jestliže nepatříte k těm, kteří mají dostatečnou trpělivost, aby se krásně opálili pomocí sluníčka, vyzkoušejte samoopalovací krémy. Nabídka trhu je opravdu široká, a tak není problém najít ideální krém právě pro vaši pokožku. Na druhou stranu lze bez problémů narazit na nekvalitní produkty, které mohou být v plní řadě plné chemie, za druhé vám dané opálení dlouho nevydrží a v neposlední řadě se vám mohou na těle vytvořit nevzhledné barevné skvrny. Už se vám rovněž určitě stalo, že jste potkali někoho, kdo byl doslova “oranžový”? I za to mohou leckdy nepoctivé samoopalovací krémy a oleje. I proto je důležité vsadit na kvalitní výrobky. V souvislosti s opalovacími krémy je taktéž nutné dodržet pár základních pravidel. Před aplikací by měla kůže projít peelingem a být krásně hydratovaná. Jestliže se bojíte, že si samoopalovací krém, olej nebo sprej nanesete nerovnoměrně, možná byste měli zvážit samoopalovací nástřik. Vzhledem k tomu, že se však jedná o poměrně krátkodobou záležitost, je toto řešení vhodné spíše pro speciální události než pro pravidelné získávání bronzu.

Autor: Kateřina Doul · Publikováno: 4.7.2016 · Přečteno: 562x

Doporučujeme

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace.